Hurra för second hand!

Idag var jag och Bella på second hand där uppe i topshop. Jag smög mig ditåt, second hand har alltid varit lite läskigt för mig. Inte lika läskigt som hundar och färgen blå, men fortfarande jätteläskigt! Så jag tog min kära vän Bella i handen och gick blygt dit. Där slogs man av mormor lukten. Verkligen, mormor! Så jävla naajs det känns när man slås av gamla människor lukten i kombination av att man ska köpa kläder. Man får verkligen upp köplusten! Man vill bara springa egenom avdelningen och slita åt sig alla omorderna kläder och springa till provhytten och bara känna det lena tyget som någon annan har använt mot kroppen.
   Vi provade i alla fall några plagg vi tyckte var coola. Bella tog en rutig klänning och jag tog ett par shorts som såg fräna ut på galjen. Klänningen påminnde om Ida i lönnebärga, herregud VILKA FORMER HON FICK. Såg ut som Ida fast i en förvuxen version, how sweeeet isnt that? Mina shorts som såg sådär fint pösiga ut var inte riiiktigt som jag tänkt mig. Satt typ i armhålan och var astajta över rumpan. Ica kundkort i röven med dem brallorna alltså. Så jeffla SEXY. M,m,mmmm.

Jag vet att second hand är inne just nu. Man ska gå där med sin take away kaffe och prata om sin nya väska från någon trendig second hand butik (hur nu trendig och second hand går ihop förstår jag inte, men men). I alla fall, second hand kommer nog aldrig bli en hitt i mitt liv. Jag föredrar kläder som inte luktar trendigt 70-tal!

Kommentarer
Postat av: sofia

Du kommer aldrig att förstå storheten i second hand! pilutta dig!!

2008-12-17 @ 19:45:57
URL: http://ettparstrumpor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0